Phoenix Rise
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Sök
 
 

Visa resultat som:
 


Rechercher Avancerad sökning


Alea iacta est

+8
Phibes
swop
Foner
Pommpa
Nimm
Kerda
Didor
Geckoman
12 posters

Phoenix Rise :: Forum :: Public :: NEWS

Gå ner

Alea iacta est Empty Alea iacta est

Inlägg  Geckoman fre aug 14, 2009 4:23 am

This is the lizzard man calling...
Ett officiellt beslut är taget, av dem officers som var pålinje igår kväll, att det mörker som dem senaste veckorna skuggat oss, ej går att undvika. När man nått botten så kan man inte sjunka längre så det var dags för någon form av aktion.
Genom samtal med många i guildet, ville ett par officers ge det en sista chans men vi kammande noll. Så, beslutet att befria alla från PR och ge er nya vingar var ett lätt beslut. Ingen idé att rota i gammal skit då det inte finns något färskt att hämta, så jag vilar min sak.
Det finns många i guildet som spelat ihop många år och jag hoppas ni fortsätter med det. Finns även dem som borde ta sig en funderare om att ta nån mån break för att sen till hösten kanske återkomma.
Ur min synpunkt så lägger jag ner pga jag e trött på AQ servern. Inget folk på servern, massa nabbs, nabbs och kidz. Dem få skillade som finns är det stenhård konkurrens om. Jag är väldigt tacksam för att ni som känner er träffade av ovannämda, gav oss en chans att försöka genomföra en hjärt/lungräddning av guildet, hade tålamod och förtroende för oss.
Men jag lägger oxå ner för att jag kände inte ett 100% engagemang från alla i ledningen, och vad det berodde på spelar ingen roll nu.
När det gäller guildbanken så kommer den inte att ninjas. Dvs att gm kommer inte att tömma den för egenskull. Det finns en framförhållning och en långsiktig möjlighet att innehållet kan komma att användas för en uppstart av ett guild, men vart/när lämnar vi osagt atm. Således kommer Didor att behålla gb i det skicket den är i nu för eventuella framtida insatser. Skulle ni needa nått speciellt så fråga Didor, han är aldrig omöjlig Smile
För mer info så kommer jag själv att migga Gecko till Ragnaros idag. Det är den servern jag startade på med gecko när liret kom och det är där jag skall jordfästas.
Min plan är att chilla ett par veckor och bara få tillbax den känslan för liret som man hade typ första gg man sprang in i Ashenvale. Dessutom är servern packad med folk och i lfg till en vanlig rutten hc är det minst 15 pers, inte som här, 1-2 gipzys med grön gear. Skulle det visa sig att ett antal sammanstrålningar äger rum på den servern med er gamla PR´s så är jag inte främmande för att sätta upp en 10 man raiding guild gör U10 och den nye instansen. Att joina ett 25 manna raiding guild är främmande för mig atm även om det finns massor av dem på ragnaros. Som sagt, vill chilla ett tag och bara slippa allt ansvar för en tid.
Jag lämnar lite info så ni vet vart att vända er för diverse frågor. Nuvarande vent går ner 1/9 så jag kommer att ha min privata igång dem gg jag är pålinje. Alla gamla ppl är välkommna in där för att bara snacka, ha roligt, chilla, raida osv. Dock är det ingen public vent än så länge. Så vill ni ta in nån polare så frågar ni mig om det e ok.
Vent info:
ip 94.255.164.202
port 3784
2.1.0 client
http://www.easy-share.com/1907334718/ventrilo_2.1.0.zip

Ip adressen är inte fast, så kommer ni inte in så fråga bara Geckoman på Ragnaros lr Ganescha på Aq om den nye adressen lr checka denna info då jag kommer uppdatera den.
Som sagt inte en 24/7 server.
Forumet kommer att ligga uppe ett bra tag till så infon finns här.

Min msn är robertcronhamn@yahoo.com

Eftersom det finns ett par som inte kommer ha någonstans att ta vägen atm, och för att jag vill ha ganescha i något sorts gille så kanske Didor går med på att ge nån hundra g för ett sånt gille på AQ. Men annars så är den officella tiden för en nerläggning 24:00 i natt, om inget annat anges här under min post.

Må solen lysa i ert ansikte och vinder bära er framåt.

Libera tu temet ex Ahn´Qiraj
Geckoman
Geckoman

Posts : 108
Join date : 09-06-16
Age : 51
Location : Malmö Stad

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty bye bye gecko =(

Inlägg  Didor fre aug 14, 2009 5:25 am

Kommer sakna dig gamle man. Som gecko sa så förblir gbank sparad, har själv börjat spela mindre och mindre och spelar nuvarande på en annan server.

Men vi höres ju gecko Smile
Didor
Didor

Posts : 104
Join date : 09-06-15
Age : 35
Location : Sollebrunn

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Kerda fre aug 14, 2009 7:51 am

Det låter gott.
Hoppas du får det bra på ragnaros, så kanske vi ses där inom en snar framtid.
Sköt om dig Gecko!
Kerda
Kerda

Posts : 69
Join date : 09-07-05
Age : 42
Location : göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Re: Alea iacta est

Inlägg  Nimm fre aug 14, 2009 10:56 am

Gecko gamle vän! Må du pissa i rätt riktning affraid haha Very Happy Ha det bra Smile Kommer nog kanske in på vent och spammar lite ibland Sleep Puss på dig gamle man.

Nimm

Posts : 62
Join date : 09-06-16
Age : 32
Location : Gnesta

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Pommpa fre aug 14, 2009 11:43 am

Ha de bra gecko hoppas du hittar dit du vill iallafall:)


Själv så vet jag inte om ni kommer få höra och se mig mer på Aq eller i wow över huvud taget för jag har spelat mindre och mindre för irl problem och jag har fastnat att jag inte behöver wow längre + Börjar i gymnasiet nu till höst och tänker satsa på skolan som fan för att fixa bra betyg iallafall !WinkVery Happy...Tyvärr tycker inte jag wow är något kul spel längre samt att blizzard ändrar och så hela tiden gör inte saken bättre men denna tid jag spelat med er alla i Existence--->Phoenix Rise så måste jag säga att jag haft jävligt kul med er även fall jag inte känt att det varit så kul alla gånger har nästan alltid allt funkat:)

Jag hoppas ni alla hittar rätt tillslut iallafall men för mig är wow just nu för tillfället och så långt jag ser nu inte rätt för mig utan det e ingenting alls...
Ha de bra alla bööööys!

Ni kommer nog höra mig på vent iallafall några gånger då och då

Känns jävligt segt att skriva detta för jag tycker vi har varit ett bra gäng men Life goes on!

Gonna miss u all :'(

Peassssss Ut

//////Pommpa Da MAN!!!!

Pommpa

Posts : 33
Join date : 09-07-01
Age : 31
Location : Kungälv

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Geckoman fre aug 14, 2009 12:41 pm

Hahahah Pommpa..imba..tror inte jag behöber wow längre lol...kanske dags att breaka totalt Smile
Klart vi höres av Smile
Geckoman
Geckoman

Posts : 108
Join date : 09-06-16
Age : 51
Location : Malmö Stad

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Kerda fre aug 14, 2009 12:47 pm

haha Pommpa, önskar dig all lycka i din skolframgång.
Och du har så rätt, life goes on!

Ha det gott mannen!
Kerda
Kerda

Posts : 69
Join date : 09-07-05
Age : 42
Location : göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Foner fre aug 14, 2009 1:15 pm

Trevligt att lära känna er alla
och lycka till vad framtiden än för med sig


//Foner

Foner

Posts : 6
Join date : 09-06-22

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Pommpa fre aug 14, 2009 1:52 pm

Tack! desamma killar:D

Pommpa

Posts : 33
Join date : 09-07-01
Age : 31
Location : Kungälv

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty swop kommer sakna er

Inlägg  swop fre aug 14, 2009 3:17 pm

Kommer sakna er alla. Har lirat länge med många i guilden och hoppas att kunna fortsätta lira med er. Har lärt mig väldigt mycket under tiden med er killar och tjejer speccielt av dig gecko. Men önskar ett stort lycka till alla i fortsättningen och ni som fortsätter spela hoppas att vi kan lira med varandra även om vi inte är i samma guild
Hoppas alla hittar rätt.
Kommer väll in och snackar med er på vent lite då och då.

swop

Posts : 5
Join date : 09-06-25

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Phibes fre aug 14, 2009 6:55 pm

Tänkte göra en odramatisk men känslofylld leave från gillet, men ni förstörde den, ni vet vilka ni är. /sillyslapfromhell

För de intresserade så är min msn mortsnur@yahoo.se (Det är inte min aktiva epost, den är jaghetertobias@gmail.com) Observera att är jag inte intresserad så blir det /ignorefromhell

Didor, det var för detta "case of emergency" som jag tänkte migga och vända servern ryggen, så du vet.

/love till er som förtjänar det
Phibes
Phibes

Posts : 76
Join date : 09-06-18

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Mm

Inlägg  Nimm lör aug 15, 2009 4:42 am

Är jag värd en /lick, Phipes?! affraid

Nimm

Posts : 62
Join date : 09-06-16
Age : 32
Location : Gnesta

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Phibes lör aug 15, 2009 12:38 pm

Nimm skrev:Är jag värd en /lick, Phipes?! affraid

Lätt Nímm, du är min forna classleader /lick
Phibes
Phibes

Posts : 76
Join date : 09-06-18

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty ha

Inlägg  Nimm lör aug 15, 2009 2:08 pm

Aw va söt du är Very Happy <3

Nimm

Posts : 62
Join date : 09-06-16
Age : 32
Location : Gnesta

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  elladrin sön aug 16, 2009 4:25 am

Jag ska nog också lämna AQ och flyta tillbacks till Sylvanas,.. Även om jag fick fly hals över huve därifrån. Lycka till ni andra va ni en sätter er för. Har haft det kul här i PR syn att det inte kunde fortsätta

/love Elladrin

elladrin

Posts : 3
Join date : 09-06-17
Age : 30

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Zilon sön aug 16, 2009 7:35 am

/target Phibes /lick

/target all /love

Det var kul salange det funkade. Hoppas det stannar nagra roliga spelare kvar pa AQ annars vettifan vad jag ska gora...
Zilon
Zilon

Posts : 82
Join date : 09-06-15
Age : 36
Location : Barskåpet

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  owylle sön aug 16, 2009 10:13 am

clown clown vart tog alla vägen! clown clown

Cya in hell. Evil or Very Mad

owylle

Posts : 11
Join date : 09-06-15
Age : 35
Location : Båstad

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Pommpa tis aug 18, 2009 1:58 am

Hej då på er alla och hoppas ni hittar rätt allihopa /lick på er allihopa!!

Pommpa

Posts : 33
Join date : 09-07-01
Age : 31
Location : Kungälv

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Phibes tis aug 18, 2009 9:58 am

You ninjaed my /lick you monster
Phibes
Phibes

Posts : 76
Join date : 09-06-18

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty jaha då var det över

Inlägg  kalten tis aug 18, 2009 12:41 pm

kan bara beklaga även om jag inte hade några direkta planer på att komma tbx till wow så dog dom nu iaf alla som jag känt och spelat med i wow har nu istort sett slutat eller miggat till olika servrar men alla som vet vem jag var och även ni andra får ha det så bra irl och in game. Har varit kul att spela med er kommer sakna er och är det så att ni spelar nått annat mmorpg och får syn på en kalten är nog oddsen inte allt för dåliga på att det kan vara jag

kalten

Posts : 10
Join date : 09-06-25

Till överst på sidan Gå ner

Alea iacta est Empty Sv: Alea iacta est

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Phoenix Rise :: Forum :: Public :: NEWS

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet